Porady

Jak reklamować firmę w Google?

Reklamy w wyszukiwarkach od lat cieszą się niesłabnącą popularnością w Internecie na całym świecie. W 2019 roku ten segment marketingu wzrósł o prawie 18%, osiągając poziom wydatków wynoszący 55,17 miliarda dolarów - czytamy w raporcie portalu Interaktywnie.com. Prym wiedzie oczywiście Google, którego udział to już niemal 73% światowego rynku.

Aby dowiedzieć się więcej, wypełnij formularz

i POBIERZ BEZPŁATNY PORADNIK:

Reklama w Google to, zwłaszcza dla firm z sektora e-commerce, podstawa. Płacisz wyłącznie za bezpośrednie kliknięcia w wyszukiwarce i Google Display Network (CPC) lub wyświetlenia reklam (CPM) w Google Display Network, co sprawia, że - przy odpowiedniej optymalizacji kampanii ta forma reklamy może być bardzo skuteczna i najbardziej optymalna. Co najważniejsze, jest ona dostępna także dla firm, które nie dysponują wielkim budżetem. Ekosystem Google'a jest bowiem bardzo demokratyczny i o ile działania w Google Shopping polecane są dużym e-commerce'owym podmiotom, o tyle "zwykłe" Google Ads z powodzeniem mogą wykorzystywać również mniejsze firmy - piszą analitycy Interaktywnie.com.

Google usilnie pracuje nad tym, by utrzymać ten status, najpewniej czując na plecach oddech rosnącego w siłę Amazona, który ma w 2020 roku wejść ze sprzedażą także do Polski. Stawia więc na automatyzację i technologię machine learning tak, by automatyczne strategie ustalania stawek pozwalały nawet małym graczom zarządzać wszystkimi prowadzonymi działaniami.

Ale z analiz statystyk prowadzonych przez traffic managerów agencji TBMS jednoznacznie wynika, że umiejętnie prowadzone kampanie reklamowe, w których stawki, reklamy i słowa kluczowe ustawiane są ręcznie, osiągają znacznie lepsze rezultaty, są zdecydowanie tańsze i lepiej konwertują na sprzedaż. Te spostrzeżenia są sprzeczne z tym, co propaguje się podczas wielu darmowych szkoleń, których celem jest przecież nakłonienie jak największej liczby potencjalnych klientów do wydawania jak największych budżetów.

Google rozwija jednak nie tylko Google Ads. Obok Google Shopping, który z każdą chwilą coraz bardziej przypomina pełnoprawny marketplace, szczególny nacisk kładzie na YouTube'a. Ostatnio trafiły tam nawet reklamy produktowe, które będą mogły być wyświetlane w kanale głównym i w wynikach wyszukiwania.

Skorzystaj z pomocy ekspertów TBMS