Porady

Jak reklamować się w Internecie?

Jak prowadzić działania marketingowe w Internecie? Z pewnością pod uwagę należy brać liczbę internautów odwiedzających każdą z domen, ale jednak najważniejsza będzie ich zdolność do konwersji czy oddziaływanie na reklamowaną markę.

Aby dowiedzieć się więcej, wypełnij formularz

i POBIERZ BEZPŁATNY PORADNIK:

Według badania przeprowadzonego przez Gemius, w lutym 2020 roku największą popularnością wśród wszystkich właścicieli portali internetowych cieszyła się Grupa Google. Odwiedziło ją ponad 26 mln osób, czyli prawie 93,7% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazła się grupa RAS Polska (należy do niej m.in. Onet), a na trzecim Grupa Wirtualna Polska. Z kolei zaraz poza podium uplasował się Facebook z wynikiem 20,5 mln internautów.

W rankingu popularności domen w Polsce przodują natomiast google.com, facebook.com i youtube.com, a tuż za podium plasuje się onet.pl. Przedstawiono też ranking aplikacji mobilnych, według którego najpopularniejsze są aplikacje: Google, YouTube, Google Mapy oraz Messenger.

Liczba internautów w Polsce w lutym 2020 roku wyniosła ogółem 27,9 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (używanych w domu oraz w pracy) z sieci korzystało 22,8 mln osób, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) – 23,8 mln.

Co więc wybrać do promocji? Jak prowadzić działania marketingowe w Internecie? Z pewnością pod uwagę należy brać liczbę internautów odwiedzających każdą z domen, ale jednak najważniejsza będzie ich zdolność do konwersji czy oddziaływanie na reklamowaną markę. Nie ma więc się co oszukiwać, światowym marketingiem rządzą dwie grupy medialne:

• Google (wyszukiwarka oraz w mniejszym stopniu inne usługi, m.in. YouTube czy poczta Gmail),
• Facebook (najpopularniejszy portal społecznościowy, ale także należący do niego Instagram oraz komunikatory Messenger i Whatsapp).

Obie te platformy dają możliwości bardzo ścisłego targetowania reklam, a więc dotarcia do określonej grupy odbiorców. W tym zakresie niekwestionowaną przewagę ma Google - reklamując się w wynikach wyszukiwania mamy możliwość targetowania promocji behawioralnie i trafienia z informacją o produkcie czy usłudze dokładnie w chwili, kiedy ktoś jej potrzebuje i szuka w Internecie. To właśnie sprawia, że reklama w Google jest z reguły najbardziej skuteczna, pod warunkiem jednak, że zostanie dobrze przygotowana, przez co należy rozumieć zarówno prezentację oferty na stronie internetowej reklamodawcy, jak i dobór słów kluczowych do promocji oraz opracowanie treści reklam.

Promocja na Facebooku doskonale natomiast sprawdzi się w przypadku budowania i kształtowania świadomości marki, a także do pozyskiwania leadów (czyli kontaktów) od osób zainteresowanych usługami bądź produktami.

Podsumowując: zarówno marketingowym nowicjuszom, jak i firmom, które doskonale znają już internetowe narzędzia promocji polecamy skoncentrowanie się na dwóch mediach: wyszukiwarce Google oraz na portalu Facebook.com.

W obu przypadkach - jak wynika z doświadczenia ekspertów TBMS i setek przeprowadzonych kampanii reklamowych - należy jednocześnie dbać o tzw. działania organiczne, jak i promocję płatną. Dlatego tzw. pozycjonowanie, a w zasadzie optymalizację strony pod kątem wyników wyszukiwania (SEO) należy łączyć z reklamami Pay Per Click (PPC) poprzez Google Ads, a prowadzenie profilu na Facebooku zawsze wspomagać rozmaitymi reklamami oferowanymi przez Facebook Ads, w tym także promocją postów.

Skorzystaj z pomocy ekspertów TBMS