Porady

Ile kosztuje reklama w internecie

Internet jest medium, w którym każda wydana złotówka może przynieść korzyści. Nie ma w nim tzw. progu wejścia. W przeciwieństwie do tzw. starych mediów (prasa, radio, telewizja) nie musisz dysponować ogromnymi budżetami, żeby zacząć promocję swojej działalności biznesowej, produktów lub usług.

Masz 4 zł, już możesz spróbować promocji na Facebooku.
Dysponujesz budżetem w wysokości kilkuset złotych miesięcznie, możesz rozważyć kampanię promocyjną poprzez Google Ads.

Aby dowiedzieć się więcej, wypełnij formularz

i POBIERZ BEZPŁATNY PORADNIK:

Pamiętaj jednak, żeby przy wyborze wykonawcy strony internetowej czy agencji, która ma zadbać o Twoją promocją np. w Google, nie sugerować się tylko ceną. Musisz wiedzieć i rozumieć, za co się płacisz, jaki produkt czy usługę otrzymujesz.

Przestrzegamy więc przed agencjami SEO, które proponują "za pozycjonowanie na wybrane frazy" abonamenty miesięczne w wysokości kilkuset złotych. Tak nie prowadzi się dziś skutecznych działań marketingowych w Google. Wyszukiwarka promuje strony odpowiednio technicznie przygotowane oraz zawierające bardzo użyteczne dla internautów treści, a ich opracowanie musi przecież kosztować.

Do TBMS zgłaszają się klienci, którzy chcą poprawić widoczność stron swoich firm w wynikach wyszukiwania Google. Często okazuje się, że ich internetowe witryny wymagają poprawy, a nawet gruntownej przebudowy, nawet jeśli są - cytując - "ładne", a zdarza się, że również dopiero co zmienione. O skuteczności działań SEO decyduje natomiast nie wygląd, ale budowa strony i kod źródłowy. To szereg kwestii technicznych, takich jak struktura adresów URL podstron, metatagi title, struktura nagłówków (headers), linkowanie wewnętrzne, dane strukturalne itd. Liczą się także odpowiednio opracowane i zaprezentowane treści, a także właściwy dobór słów kluczowych, które będą odpowiadały temu, czego w Google’u szukają internauci. Treść na stronie musi być nimi odpowiednio, ale naturalnie, nasycona.

O co więc pytać freelancera bądź agencję, którym chcesz powierzyć wdrożenie nowej strony www? Przede wszystkim o to, czy mają doświadczenie w SEO. Jeśli o to nie zadbasz, będziesz prawdopodobnie zmuszony następnie wprowadzać zmiany, aby skutecznie promować witrynę w największej wyszukiwarce. A to przecież dodatkowe koszty!

Podobnie jest z działaniami SEO, które, aby były skuteczne, muszą być pracochłonne, wymagają między innymi systematycznego tworzenia i optymalizowania treści oraz zdobywania linków (tak zwanego link buildingu). Taka usługa nie może być tania, więc jeśli ktoś składa Ci taką ofertę, to prawdopodobnie oznacza, że nie poświęci na prace nad Twoją stroną odpowiednio dużo czasu. Przez wiele miesięcy będziesz płacić abonament, czekając na efekty, które prawdopodobnie nie zostaną osiągnięte.

Jeszcze gorszy wariant jest taki, że wskutek nieprofesjonalnych działań SEO Google nałoży na Twoją stronę karę: usunie ją z wyników wyszukiwania albo drastycznie obniży jej pozycję. Tak się dzieje, gdy stosowane są metody niezgodne z polityką Google, polegające na przykład na kupowaniu linków na tak zwanych farmach lub zapleczach. Niestety, niektóre agencje lub specjaliści wciąż działają w ten sposób. Uważajcie!

Marketing w Google, a więc działania SEO, są jednocześnie najskuteczniejszą formą promocji i polecamy je prawie wszystkim Klientom. Pozwalają bowiem na behawioralne targetowanie przekazu reklamowego i dotarcie z ofertą do odbiorcy, dokładnie w chwili, kiedy szuka rozwiązania oferowanego przez firmę, która w ten sposób się promuje. Ale trzeba umieć je skutecznie prowadzić. A do tego niezbędne są know how i doświadczenie.

Skorzystaj z pomocy ekspertów TBMS