Komputer stacjonarny, mimo że wciąż jest najpopularniejszym urządzeniem, którego używamy do finalizacji transakcji w Internecie, szybko oddaje pola urządzeniom mobilnym. W Polsce 17% badanych używa telefonu do zakupów przynajmniej raz w tygodniu (rok temu 9%), a 7% konsumentów robi to codziennie.
Aby dowiedzieć się więcej, wypełnij formularz
i POBIERZ BEZPŁATNY PORADNIK:
Wciąż jednak mamy do czynienia ze znaczną "luką mobilną" ("mobile gap"). Co to znaczy? W skrócie, chodzi o dysproporcję pomiędzy czasem spędzanym na urządzeniach mobilnych, który nieustannie rośnie, a liczbą transakcji finalizowanych za ich pośrednictwem, która tego wzrostu nie odzwierciedla. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można więc stwierdzić, że część potencjalnych klientów traci zainteresowanie zakupem, gdy musi "przełączyć się" ze smartfonu na inne urządzenie.
Z badań Google wynika jednoznacznie, że przyjazny urządzeniom mobilnym UX (czyli budowa strony) "zmienia użytkowników w klientów”. Według analiz giganta, aż 74% z nich stwierdziło, że chętniej wraca do sklepu, którego witryna dostosowana jest do potrzeb mobilnych, a 67%, że chętniej decyduje się wtedy na zakup. Co ważne, użytkownicy bardziej skłonni są też poświęcić swój czas na znalezienie sklepu przyjaznego smartfonom, niż przeszukiwać stronę tego, który taki nie jest. Zaniedbywanie mobile'a to więc prezent dla konkurencji, która sobie na to nie pozwala.
Skorzystaj z pomocy ekspertów TBMS